mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 8 november 2021

en liten biltur i regnet



November är som den "ska" vara
tjockt regn nästan snö
och snålblåst

och jag sitter i bilen och väntar
Lennart är in på COOP 
hämtar en smörgåstårta



och han köpte några "bullar" oxå 


 vi åkte till Stallarholmen
och hälsade på grabbarna



Linus blir ju 30 år på onsdag
den lilla räkan

och på onsdag har vi fullt upp
ögonmottagningen och kolla grönstarr
och vaccination för säsongsinfluensan 


hemma blev det korvsoppa
och så skulle jag ha på 
pepparrotsyoghurt men det blev senapsyoghurt




för när vi var och handlade sist tog vi fel tub
helt enkelt
skulle köpa pepparrot men det blev kaviar



så nu smaksatte jag yoghurten med senap i stället
gick ju bra de oxå 


Hedda och matte kollar TV
eller gosar mest 


och att sitta hos husse medans matte
sticka är ju inte så illa de heller


Sunes socka blir en 
riktig tjocksocka






1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Härlig smörgåstårta,så vacker👍Pussa på fina Heddakatten🥰