mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 17 november 2021

trött o öm men lycklig


dagen gryr så sakteliga
det flyger en och annan pippi förbi
men än har vi ingen mat i fågelmataren
Hedda håller koll


vi har inte varit till byn o affären än 
tur det finns lite i skåpet


i dag är jag trött o öm
ryggen tog lite stryk i går
men va tusan jag här här
och det är mycket värt



kakburken var dock tom
men lite flatbröd med ost 
går ju bra det oxå


trotts att Hedda låg 13 timmar i transportbuden
i går ... kryper hon gärna in i den även i dag 


hittade två pajer i frysen
en med köttfärs och en med ost o skinka
dom är från Dafgård 
helt OK
nästan bra 
fniss fniss


Lennart for in på kulturafton
min rygg vill inte sitta på en stol
utan den vill sitta i fåtöljen
med kudde bakom ryggen
och fötterna på en stol
Därför stannade jag hemma


blev inte mycket stickande
då Hedda ville mysa mest hela tiden

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Fina lilla Hedda,vilken tur att hon kom till er❤️

Mådde sa...

Det är vi som haft turochfå äran att bli Heddas husse o matte