mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 27 november 2021

Hur vill du har det??


kl är 10 och solen sägs gå upp


en liten solglimt på "andra sidan"


fotot är från Irene i Tärnafors
grannbyn
vi har bara - 23


lite pytt är aldrig fel
och jag vill ha mitt ägg så 
Lennart föredrar vändstekt
hur vill du ha det?



så här ser det ut kl 12 hos oss
"solen" står som högst på himlen


min bok som jag lyssnar på 
rolig är det


Lennart fick åka själv in till byn och handla


Lilla blå mår inte bra
det blir ingen värme
(här var vi i långt upp i Nordnorge, Havöysund)
så nu är lilla blå på verkstaden
och vi har fått låna en "jobbarbil"
av Tobbe


Lennart hade köpt blodpudding
INTE min favo 
men man får ju offra sej


så kom brevet som vi väntat på
poströsta om vara nya balkonger


Hedda vill inte att jag stickar i kväll


lite kyligt
det mår jag inte bra av

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

För kallt för mig,ägget ska vara som ditt,nya balkonger är trevligt och Hedda vill mysa och inte sticka👍Håller tummarna för lilla blå och även för er plånbok✊️Trevlig helg❤️

Agge sa...

Helt underbara vyer.