mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 11 november 2021

då var vi fulltankade


Munskydd på 


Ögonmottagningens väntrum 
in och mäta trycket som var perfekt
lägre en sist
och få vidgande droppar i ögonen


och så vänta i 20 min till innan det blir
foto av ögonbottnarna


ingen förändring av gröna starren


ja ja de är inte kokain utan dropparna
hos ögon....fniss fniss


här sitter jag och väntar
är det då ett väntrum?
Lennart pratar kamera med Alexander
kameran är lite ur gängorna om man säger


så var det dax för influensavaccin
på Cittypraktiken
men oj va folk de var
helt fullt 
så vi vände i dörren


så vi gick till Anders på Bellman
och åt lunch i stället
jag tog köttfärs o potatisgratäng


när vi sen skulle gå tillbaka till VC
höll dom på att plocka bort ASEA strömmen
sockeln är sprucken och måsta lagas


det var fortfarande MYCKET folk
som ville vaccinera sej
men nu kom vi i alla fall ut ur hissen
den här gången
EN TIMME i kö
sen var det fixat

så nu är vi fulltankade
2½ dos covid o 1 dos influensavaccin


potatisbullar o bacon 


stickar på med sockan
trodde jag skulle blivit klar i dag
men det får bli en annan dag 
fniss fniss

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Har också tid bokad för spruta tre men här fick man inte ta influensaspruta och covid,måste gå minst en månad emellan,tänk att det kan vara så olika i landet🤔

Mådde sa...

Många fick samtidigt en i var arm