mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 22 november 2021

8 maskor mindre


kl är 9 och solen lyser på Brakko
och månen försöker konkurrera 


söndagsfrukost

nu kommer ett gäng lånade bilder

Kavala en franskbröd
vi hade ett grovt bröd


lägg på skinka o ost

rulla samman och rulla in i plastfolie
lägg i kylen en stund
(vi hade våra över natten)


vänd/doppa i uppvispat ägg


stek i pannan tills dom får fin färg

DETTA MÅSTE DU PROVA


solen når som sagt inte ner till oss


det dröjer ännu några månader innan 
solen når ner till Yttervik
MEN vi ser solen i alla fall


dax för gudstjänst 
Domsöndagen
kyrkoårets sista söndag


Carolin läser dagens texter


det var Karl som präst i dag
och Jan som spelade
ja Karl spelade han oxå
jag NJUTER så av
Karls fiolspel
jag vill aldrig att han ska sluta spela


då det inte var nått fika i kyrkan
tänkte vi ta en kopp på macken
MEN där var det fullt med folk
så vi fick snällt åka hem


en snabb lunch 


sen vila o läsa
är nu klar med serien om Halleholm
hoppas på en fortsättning
hur blev det ⁉
gifte dom sej till midsommar
hur gick förlossningen
och hur gick det med Desireés cancer


kl är 14.15 solen på väg ner


kolla alla tassavtryck ❗
de är ekorrens små fötter


vi var upp till Tony o Maria på
eftermiddagskaffe
så trevligt
MEN nu lukter ju matte HUND
rätt spännande ändå


korvsoppa 
enkelt o gott


nu har jag hunnit till de varv
då jag ska minska 8 maskor
..... så då var de gjort ....
nu är det bara rakt på igen
tills jag kommer till ärmhålet


ännu en lånad bild
Lars Mattsons är fotografen

Bara så ni få se
 hur vackert det är i byn












1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Det ÄR vackert hos er.När jag var hos dottern och hennes två stora hundar så ville Örjan inte ens nosa på mig,han var sur i två dagar😂❤️