mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 18 november 2021

skörden som slog fel


TärnaMek kl 10 byte av halvljuslampa


handlade på "Konsum"
ja ja jag vet det heter COOP
sen till bagaren och köpa limpa
träffade Pär och det blev lite
prat i backen


halt som tusan ute men inte inne
Signe var ensam på bageriet

så i dag fanns ingen Napoleon
synd för de är ju Napoleon i dag


och det är ju farfar Elofs födelsedag
vi brukar allt äta en Napoleon då
men i år blev det en prinsess
Farfar föddes 1902 i Morgårdshammar 


Lappskojs till lunch


fanns ingen fågelmat på Konsum
när vi kom hem skrev jag till ICA
i Hemavan och dom hade några 
påsar kvar.. vi la undan 2
så Lennart fick en tur till
Hemavan när jag vilade


så små frön⁉
Men det är ont om frön i år
skörden har slagit fel
så vi får se hur det går i vinter


hittade en låda med 
svensk chili con carne 


blev en skvätt över som inte räcker till
en måltid MEN det räcker till en paj


kan säga att det är mörkt här
kl är 17.30


ett fynd i frysen


glass förstärkt med lite nötter


stilstudie på Hedda 
som tycker att jag ska gosa med henne
och inte sticka





men tillslut kom hon på 
att det var ju varmt och skönt
UNDER stickningen


månen syns bakom molnen
det klarnar vist upp


 


 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Mörkret ni har däruppe är ett tryggt mörket men där jag bor så lurar dom kriminella i skydd av att inte synas.I går kväll när jag gick med hunden så kliver helt plötsligt ut två killar *våra värstingar*,dom är mörkhyade,svarta kläder och svarta masker,jäklar så rädd jag blev.Dom ville ha cigaretter men jag hade ju inga och telefonen vågar jag inte ha med mig men tack och lov så nöjde dom sig bara med att spotta på hunden..stackars barn😢🤬🤔

Marie sa...

Novembermörkret är lite tungt! Vifår tända ljus och ha lite innemys!