mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 19 november 2021

vem är Sven?


ser ju lovande ut


10 minuter senare snöar det


frö i går och ekorre idag
även blåmes o talgoxe
för att inte tala om 
nötskrikans


två böcker från biblan
Mats Jonsson hade jag beställt
och Maria Broberg låg på disken
så jag kunde inte låta bli
båda författarna kommer hit i dec
och vi hinner med båda

vi kör en svensk klassiker


men hur kunde detta gå till
en reva i särken
fram med nål o tråd
så var de ett minne blott


hade kokt ägg kvar sen resan upp
förgyllde såsen till fiskbullarna


Hannah har hittat en bok med spännande text
vi löste texten
men vem var ägaren


la ut en fråga på FB i en släktforskargrupp
och det tog 15 min så fick jag 
svar.... nu kan jag forska vidare
nu vet jag ju var jag börjar


månen lyser kl 01,45




2
 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ibland är det helt fantastiskt hur man kan snabbt och lätt få svar på sociala medier👍🤗