mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 1 november 2021

blev bjuden på gofika


dagen började med att Hedda var till fotografen
(ja nu är inte detta Hedda, hade inte möjlighet
att fota när hon var hos fotografen. Hade fullt upp
med att se till att hon var kvar på lådan
och inte bara visade baken för fotografen
det var så mycket mer spännande runt om
än att kolla på kameran o fotografen
om 14 dagar får vi se resultatet
hon tog i alla fall MASSOR av bilder)



en liten blomma i gräsmattan



nu tänker jag ligga här 
och inte behöva sitta på en låda
i en djuraffär
SÅ DE SÅ


pannkaka från i torsdags
köttet som blev kvar från lördagen
blev söndagens lunch


toppat med lite kebabsås


då grannen rustar köket
(de låter en del och jag kan inte vila)
så åkte vi en sväng till
slakteriet

Loppis är Loppis 


så vi hamnade här i stället
ja även de på slakteriet


för tillfället var det lugn här
men det hade varit full fart


blev bjudna på gott te med tilltugg
magiskt gott
ett litet flarn med kokosgrädde o  stora romkorn
ett salladsblad med räkor o nötter o nått mer gotta


Anh Hoang i full fart 
att plocka disk


och lilla prinsessan har hunnit bli 6 månader
nu sov hon sött i personalrummet


dom "gräver" på sjön


Lennart gottar sej i solen
och jag lägger mej och vilar
grannen har slutat knacka för dagen
hoppas vi
jag lyssnar på familjehemligheter P1
så spännande 
hur det kan bli


men att pepparkakor kan vara så gott
FARLIGT GOTT


Isterband o rotfrukter
allt stekt i ugnen
mat som fixar sej själv
gillar jag


så var två par klara


men gänget har lite fler fötter 
så jag stickar väll på







 

Inga kommentarer: