mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 24 november 2021

OS 1960


Morgonmys i köket
Husse ska flytta radion
få se vad Hedda tycker om det


tar fram allt så det bli samma temperatur


Lennart fick sätta degen
jag orkar inte liksom
och här har vi ju  ingen assistent


stuvade makaroner när mannen får bestämma


blev en liten hög


gotta till eftermiddagsfika


det fixas på granntomten


när vi kommer upp i mars
så står det ett hus här


bondomelett
med falukorv


fick ju ägg över när vi penslade bullarna
blev ju perfekt i omeletten i stället för att slänga


så var de dax för kulturafton med Lars
i kväll var det en film om
Storumans första olympier
Tage Lundin som var Skidskytte
kom 12:a i OS 1960


sedvanligt fika



och ja lite kaffe hamnade på golvet
MEN det var inte jag
men jag blev blöt


så fina kuddar i entrén 

 

Inga kommentarer: