mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 9 november 2021

Moderna-arm


i dag är det is på rutorna
när jag går till morgonmötet
på Hjärtpunkten


det är bara Kerstin och jag som sitter där
ända tills inomhusgolfarna dyker upp
då blir det livat värre
men dom bara fikar en liten stund
sen återgår dom till golfen
och vi kan återgå till att prata med varandra
Då vi båda hör illa
blir det svårt när 15 högljudda pensionärer
pratar i munnen på varandra
fniss fniss



hittade på gratishyllan

Lennart har varit och fixat
vinterdäcken på lilla blå


i dag är det underbart väder
raka motsatsen mot i går


plockade lite rönnbär till kransen
blev så vint


en klassiker till lunch


det var lite svårt att fota
men reaktionen på vaccinet
blir inte mindre utan större
kollade på nätet
det heter
Moderna-arm
Helt ofarligt men helt oskönt
kliar är varmt och ömmar
armen är jättetrött


en favorit fick det bli i kväll


så gott o så enkelt


stickar på 
kollar Rönnäsfallet o operation Torsk på TV
inga upplyftande program precis


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Här är det kallt och halt men det ska tydligen börja regna om någon timme,helt onödigt enligt mig