mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 16 november 2021

en dag på vägen


då står dom tre blommorna på bordet
lätta att vattna för min vän
som håller ställningarna
i stan när vi är i stugan


märklig packning 
men de mesta är nog med


Men jag då 
säger Hedda
jo då du blir stoppad i din bur
men de  är det sista vi gör
du kommer att få vara där 
tillräckligt länge


matkorgen packad
då kan vi åka
kl blev strax före 7



måndag och jag brukar ju sticka
på hjärtpunkten 
men i dag stickar jag i bilen


kaffe i Sundsvall


mat i Sollefteå på Nipan
Lennart tog isterband o stuvad potatis



jag pastagratäng med kyckling
riktigt gott



i Åsele brukar vi ju fika på Kronan
men se dom har stängt på måndagar
så de fick bli 
kaffe o pizzabit i bilen
tur man har mat o kaffe med sej


kl är 20 och vi är framme i Yttervik
kollar postlådan innan vi åker
ner till oss


Hedda gick raka vägen till matskålen
och sen på lådan


här gjorde vi tvärt om
först toa sen fika

Resan gick som vanligt bra
skitväder och dåligt väglag mellan 
Junsele o Vilhelmina


då säger vi god natt
visserligen inte fullmåne
men det är månljust






 

1 kommentar:

Marie sa...

Härligt med fjälluft! Lite avis...