mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 20 november 2021

SNÖ är kallt och psalm 297

 


kl är 6.45 och månen lyser 
när den försvinner bakom Brakko
blir det kolmörkt en stund
innan morgonen gryr


i dag regnade de inte men kom nån flinga
Hedda provar på snö


men fy tusan 
där uppe är dörren in
bara så ni vete



galopp galopp
IN FORT
de här här var inte kul


husse o matte tog en sväng runt tomten
men de är ishalka
så man får se upp
Jag spände mej
 så 
ryggen fick sej en törn
den är skör 
den där ryggen





hade ju ett ½ paket fläsk kvar sen i går


stickar lite mellan varven
men västen/tunikan är 
GRÖN blev lite konstig färg
i lampskenet


ca 125 000 av Sveriges ca5 156 500 kvinnor
har i dag namnsdag
Vi heter nämligen 
ELISABET


ost o baconkorv i sin enkelhet


ja men här hamnade jag i kväll
har börjat föra in släkten på datorn
har dom ju i pärmar 
men pärmarna har jag ju i stan
var så länge sen jag höll på
 men med Hannahs fynd i går
blev jag lite sugen igen

Tidevarv komma
Tidevarv försvinna,
Släkten följa släktens gång.
Aldrig förstummas
Tonen från himlen,
I själens glada pilgrimssång.











1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Klok katt,vill inte heller gå barfota i snön😉❤️