mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 12 november 2021

så går en dag ifrån vår tid och kommer icke åter



våran älskade Gloria
sjuksköterskeelev i Uganda
jag har ju sänt pengar till
delar av terminsavgiften
MEN nu vill skolan ha 
"bevis" på det
har ju sänt pengarna till skolan
ja ja kollar på min internetbank
vad jag kan få fram


nja de här DUGER inte man ser inte 
att det är Glorias terminsavgift
SUCK jag kan inte få fram nått annat


så vi åker ner till Banken
Jag har aldrig varit på det nya kontoret
men nu har jag det
MYCKET folk
kölapp ute 
och sen in och vänta
men det gick rätt fort ändå

ett bankkontor i hela stan
är inte det lite dåligt⁉


"väntrum"


så blev det vår tur 
och det var inte lätt 
banktjänstemannen som var en kvinna
försökte och försökte
men hittade inget mer än de jag hittat
hon fick ta hjälp av en kollega
som knäckte problemet

så nu finns det ett papper där det står
att det är Glorias pengar
hoppas nu skolan blir nöjda
Tusen tack för hjälpen på banken
säger jag 
bra bemötande
trotts krångligt fall 


det blev ärtsoppa innan vilan
det är ju torsdag


när jag vaknade hade soffan fått ny plats
och fåtöljerna hamnat i hörnet
Blev jättebra
men Hedda tyckte det var konstigt
svansade runt och viste inte riktigt
var hon skulle lägga sej
men till slut så 
insåg hon att det var OK


har handlat lite till fredagens
taco kväll med grannarna

länge sen jag åt en korv på Maxi
dom hade förresten byggt om där
färre kassor 
fler betalställen för självscanning
bra det tycker vi



ha ha den suddiga klumpen
är en HARE som skuttade runt
på gården när vi kom hem 
från affären


ja men hur ser det här ut?
ja ja 
nyponsoppa med grädde o kex
är det i alla fall


så var då Sunes sockor klara
få se om han kommer på söndag till soppköket
och hämtar dom


  Bäst i köket på TV
jag håller på den här familjen


det magiska datumet och tiden
11-11-11 kl 11
då var vi till fotografen

åren går och kärleken består








 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Besök på banken är numera en utflykt.Här har vi haft tre banker men nu har vi noll så nu får man åka en stund.Tur att det givk att fixa,nu håller vi tummarna att alla blir nöjda✊️🤗

Marie sa...

Jag önskar dej o gubben en riktig fin helg!