mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 28 november 2021

en vägvisare i mörkret ⭐


kylan håller i sej


hade kyckling kvar 
blev två pajer till lunch


ser brunare ut än det var
blev jättegod i alla fall


jag vilar Lennart tar en promenad
just när "solen" går ner


vackert med rimfrost


ja det blev rimfrost även i muschen 


Hedda och jag leker lite med 
fågeln Fenix
jag kastar den 
och hon hämtar den


oj så trött hon blev


kokar en stor kastrull med risgrynsgröt
använder knepet UGN
så smidigt


inget socker I gröten
utan vi vill strö på lite 
så man känner sockerkornen
och så kanel förstås 


nu börjar man se hur den ska se ut



Advent är mörker och kyla
vi tänder ett ljus o ber
förbarma dej Gud över jorden
all nöd all förtvivlan du ser

Nu är vår stjärna uppe





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Fy sjutton så kallt🥶Tur att ni har varmt och gott inne👍