mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 5 november 2021

½ dos


jag samlar på väntrum
detta är på Hemdals VC


ytterst tråkigt väntrum = korridor
tur det fanns en fin blomma att titta på 


½ dos moderna covidvaccin 
dos nr 3
få se hur länge den räcker
(dom som får Pfizers får hel dos)
för jag tro inte den räcker livet ut inte


Lennart åkte till Ramnäs och fixar vidare
med Niklas o Elviras lägenhet
jag fixar med en omelett


då jag är helt slut blev det en lång
middagsvila i dag


fixar till en kycklinggryta 
tur den lagar sej själv i ugnen
för efter att ha skurit och blandat
är jag helt färdig
orkar knappt ställa in 
grytan i ugnen


receptet om du vill prova
jag la allt i min gjutjärnsgryta 
och hade locket på 
då blev såsen inte svart


kan säga att min dag har varit 
TRÖTT o SLUT
jag skyller på 
Sjögren


så har HEDDAS kort kommit
några var riktigt "roliga"
här ser hon ju ut som en
"Fralla"
Fransk Bulldogg 



det där med fotograf var ju inte så kul


hon var inte hundlik på alla bilder i alla fall

13 bilder och jag ska välja 
blir inte lätt








 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Heddafrallan ser kul ut😀Jag får nog vänta till december på min tredje spruta,ska ta vanlig influensaspruta nästa vecka.Tror nog att covidsprutan blir årsspruta så småningom,den som lever får så🍀🤗

Marie sa...

Måste prova kycklingreceptet!