mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 15 november 2021

så roligt


dagen började med kökstjänst


men jag ökade receptet till
3 liter linser och 2 kg morötter


60 mackor med ost o gurka
bredde vi hemmavid


en rejäl gryta med linssoppa


de är en god soppa 
och med lite yoghurt blir den ännu godare


då värms den på spisen
i Citykyrkan



hade lite extra gofika
det var ju trotts allt Fars dag


då är allt klart och kl är 14
Bara att öppna dörrarna
till våra gäster

35 gäster och allt slut
så även jag
men roligt är det


hemma fick det bli pizza till kvällen



någon sa att vi ska åka till stugan i morgon


ni glömmer väll inte mej


jag lägger mej här 
så kommer jag med


nära gång blir 
annandag jul


Nu blir det god natt


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Klart ni inte glömmer fina Heddakatten.Hoppas nu att ni får lite riktig vinter och att Lennart får lite snö som han kan flytta runt😘Trevlig resdag✊️🍀❤️