mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 8 december 2020

1-2-3



Köpte ju skinka i går med kort datum
och i natt kom jag på vad jag skulle göra
med skvätten som var kvar


en sån ugnsomellett vi fick i skolan på 50 talet


grönsaker av olika slag
i dag är det morötter, ärtor, skärbönor o purjo
4 ägg och en skvätt mjölk
och så in i vattenbad 45 min


och det blev lika gott som jag ville



jag vilar Lennart fotar
här är det Bjuhovda centrum 
som ska rivas och byggas upp


och så är det cementfickan som tydligen är lite jobbig
går inte fort där inte 
men dammar gör det

en deg tre sortters kakor

1-2-3 deg
1dl socker
200 g smör
3 dl mjöl


provkakorna i ugnen 


blev godkända






russinkakor
schackrutor
syltkakor


när Lennart var ute på sin fotorunda
passade han på att fixa lite mossa
så jag kunde göra iordning
en liten julgrupp

hade rulader kvar
som vi lyxade med i kväll









1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ugnsomelett var otroligt länge sedan jag åt,fanns alltid på bordet på jul och påsk hos farmor👍Det är gott ju,ska gå och plocka lite resteri kylen och göra till lunch,tack för tipset🥰