mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 10 december 2020

en fråga... hoppas du kan hjälpa mej

 


för 325 år sen
den 9 december 1695 stadfästes
vår svenska psalmbok


HURRA för den visskatten 


ja men varför inte göra en fiskpudding
med muskot 


så fick det bli 


medans puddingen gräddas
fixar jag till årets julklappar
till barnbarns barnen


en liten pudding har sett dagens ljus


men fy tusan va gott
med skirat smör


en fråga varför tar garnet slut så fort⁉
och varför rullar sej stickningen⁉
(mer garn är på ingång)


tog av lite av riset till puddingen
som fick bli en lite ris á la Malta
till eftermiddagsfika


två köttbullar
en rullad
en bit fläsk
en potatis 
några brytbönor
och två ägg 
och vi blev mätta i kväll också


kl 20 for vi ut till Hälla
och fyllde på förrådet
av ingredienser till 
morgondagens 
GODIS






 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Sån fisk har jag aldrig gjort,såg gott ut.Själv blev jag vansinnigt sugen på saffranspannkaka med salmbärsylt och grädde...Ugnen blir ju varm efter kakorna så en risgrynsgröt kan ju stå där👍Om bara avloppsnissarna kommer någon gång så jag får tillbaka mitt kök✊️