mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 30 december 2020

Tumbovästen klar


en tur till citygross iförd munskydd
ja inte när jag fikade förstås 


så här på tidig fm är det lite folk
inte svårt att hålla avstånd


i min barndom var det brunabönor på julbordet hos mormor
de är ju inget jag har idag
men bruna bönor är ju gott
så i dag blev det allt en "korv" med bönor till korven


köpte en jättebukett på Plantagen
så mysigt med tulpaner


godingarna våra


så var det dax att fixa västen
Alla trådrullar är inte nya i mitt syskrin








så var Västen fotad och klar
bara mönstret som inte är renskrivet
få se om jag lyckas med det idag
den kommer att heta 
Tumbovästen
efter gården där fåren bor


det ska bli en broccoli o kasslergratäng
i stekpannan finns kassler lök grädde o ost


så in i ugnen en sväng


innan den hamnade på min tallrik


så där nu var kanten klar till 
mössan Omtanke


nu ska den vikas och man tar upp maskor
genom båda kanterna


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Västen blev jättefin👏Ska nog köpa mig en bukett tulpaner,det blir man glad av👍🤗