mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 26 december 2020

när Juldagsmorgon glimmar

 


Tänk att kunna sitta i sitt eget kök i Västerås
och få vara med på julotta från 
mitt älskade Tärnaby 
klicka på länken så kan även du träffa
Emelie som är präst där


ett julbus på våran dörr
de tackar vi för



lyssnade på två timmars julkonsert från 
Kulturakademin i Storuman
det är ungdomar från hela kommunen som spelar o sjunger
klicka Julkonsert och lysna


potatisgratäng med morot
Janson
köttbullar
rödkål
ja de är väll de man äter 
om man inte äter
lutfisk i dag


lyssnar på den här boken
SÅ HIMMLA BRA
älskar miljön och folket
präster o diakoner o konfirmand
kan det bli bättre

Hoppas Marianne skriver fler böcker
om Klockarvik o Samuel 

jag lyssnar genom biblioteket
på BIBLIO
härligt med gratistjänster 
tycker jag


Betty tog slut 
rätt trevlig bok


nu har jag börjat läsa den här 
få se va de blir
har ju läst flera om bageriet
tycker dom andra har varit bra
så varför skulle inte den här vara det




ris al Malta skink/köttullsmacka
och en balja kaffe
de är mat de oxå


kollade Kungahuset
 

och började titta på 
100 åringen som klev ut genom fönstret
jag tycker den är rätt bra
men jag orkade inte 
utan la mej och läste lite 

Skönt när man får göra som man vill




4 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Den digitala världen är fantastisk👍

Ingela sa...

God Jul till dig! Testar att virka dina tovade ulltofflor från 2013. Måste bara fråga innan jag gör något dumt, blir de jättestora innan tovning? Kanske har jag grövre garn än beskrivningen? Ullrika falkgarn stickir nr5 14m =10cm.
Jag skojar inte när jag säger att de åtminstone är 5cm för stora i längd o bredd.:D :D

Mådde sa...

ingela Ja dom är jättestora innan man tovar om dom fortfarande är för stora när du tovat är det mara att tova en gång till LYCKA till // Måd

Anonym sa...

Tack! Då testar jag!��