mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 12 december 2020

en dag att minnas


ibland är det ju bra att inte ha glasögonen på 
då slipper man se hur man ser ut


så var det dax att fira
vi hade beställt bort ute på Mässen


Bästa mannen i mitt liv
fyller ju förtusan år
och
dom hade dukat så fint 
med flagga och allt


 jag skulle kunna äta 
BARA från bränvinsbordet
och bli mätt av allt de goda som finns där


men jag tog Björns otroligt goda
Wallenbergare

(ni som känner mej förstår att jag inte kunde äta upp 
allt detta Utan det blev en låda med hem)


och Lennart tog Kyckling


vi blev bjudna på efterrätt


 RADIOKAKA
en höjdare från förr


fast jag äter ju inte det 
utan jag tog en liten
hallonmazarin 
helt lagom i storlek

STORT TACK 
till Björn o Gänget
för god mat och trevligt bemötande


sen blev det vila och tvtittande 
stickande på västen
och varma mackor till kvällen


nu är skinkan slut jag köpte för ½ priset
den var långlivad




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

En fin födelsedag,radiokaka gjorde jag förr men nu smakar den för mäktigt och sliskigt,smaken förändras.Ha en bra lördag🤗