mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 24 december 2020

HURRA vilken dag LYCKA o PINA i samma stund

Lennart äter ju fil till frukost
och vad kan mer vara passande så här i juletider
han sa att den var god
så då är det bra 
eller hur


vilken PINA i dag var det jobbigt hos tandläkaren
RIKTIGGT JOBBIGT
men oxå RIKTIGT HÄRLIGT
nu har jag 13 nya tänder (11 i dag) så nu kan jag bita ifrån
Det jobbiga och besvärliga i dag var
att när han satt fast varje tand fick han trycka
HÅRT i 5 min på VARJE TAND 
överkäken gick an
men underkäken var ett H-vete
gjorde så ont i käkarna så tårarna rann
tur man inte använder maskara 
då hade jag varit randig som en zebra

MEN SKA MAN VARA FIN 
FÅR MAN LIDA PIN
heter det ju 
så sant så sant



tänk vilken tur att staten betalar en del av "kakan"
men många slantar blev det ändå


så hämtade vi vår julmat
hos Viktor o Björn 
på Västerås Officersmäss
kommer att bli så gott 
och inte blir det så mycket rester
perfekt


så var det dax att klä 
granen
två kossor 


ett flygplan
från
mors julpaket
nån gång på 70 talet


och så Annaevas fina toppstjärna
från SMU scouternas jul pyssel
1975
HURRA för stjärnan
fyller ju 45 i år
 


liten och ful
men ack så fin


Tack Amir för det här receptet
kommer att bli fler gånger
helt klart
Den här gången hade jag ett libabröd till botten
på med fikonmarmelad o färska fikon
lite grönmögelost
och så grädda


toppa med honung och valnötter

ja men så  himla gott
Liter för gott för mej på tom mage
(och med ett glas vitt till)
fick lägga mej en stund i soffan 
typ en timme
MEN DE VAR DE VÄRT
sen var jag fit for fait 



att se Karl-Bertil Jonsson
i teaterform
HÄRLIGT 





då var det


så fixade han


och så blev det 
Så himla nöjd







 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Så himla bra jobbat,du ska vara stolt över dig själv och njut av varje tugga👏Kram