mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 20 december 2020

folktomt på stan


började dagen med en tur ner till centrum


för att köpa limpa på April


och då det var helt folktomt 
tog vi oss en fika

jag hade ju velat ta en god fralla 
MEN
min låtsaständer får ju inte bita av
så det blev en Mumma


det syns inte och vi viste inte på detta stadium
att bullen är en 
GUL saffransbulle
Lennart blev helnöjd




bilen stor ju på Igor
så när vi gick förbi Panduro passade jag på att 
köpa cellofanpåsar 
vet att dom är billigare på Dollar Stor
men tror de är mer folk där
här var det 1 till + personal


just nu känns skylten överflödig


hade pizzabottnar hemma
datum den 8 dec .
ja ja dom doftade gott 
så då kör vi


pytt i pizza
allt som var "löst" i kylen



och så var de mina tänder igen då
men med saxen fixar jag det hela
tugga med kindtänderna kan jag ju
har ju två nya fräscha dessutom
det är ju bara bita av jag inte kan 


Himlen är inte grå




hade deg kvar till snurrpepparkakorna
fixade klart dom


och fixade oxå en rocky road
då en plåt i går blev lite mörka
inte brända så fick dom gå med i den här 
ja inte plåten förstås utan kakorna 
som vart brunare än tänkt



skinka utan senap går de också
munnen svider än liksom


så är kakorna kalla 
och kan läggas i burken

lika så godiset


stilig måne i kväll
var länge sen det var så klart att man sett den



ruggade och klara st 41-42



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Det är kul att baka och fixa,rogivande!Alla har olika favvisar till jul,jag har julskinka,fruktkaka och chokladbollar,sådana man kunde köpa i Pressbyron förr,dom är såå goda och mjuka och lena👍👍👍Ha en fin fjärde advent🕯🕯🕯🕯