mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 6 december 2020

inget fusk här inte .....


vaknar med en olustkänsla i kroppen
mer ont än vanligt
KAFFE fort
hjälpte lite men inte mycket
olusten vill inte ge sej
värken kan man fixa med piller


när jag mår så brukar kökstjänst hjälpa
fixar lite köttbullar med julsmak


Hanna kom och hämtade lådan med garn
som hon ska ha till barnen på sitt jobb


och köttbullarna blev klara
stekte en JÄTTELÖK och mixade med panko o grädde
kryddade med kryddpeppar 
blir så juligt 
kör dom i ugn sen 
perfekt
(här är det Mannerström som står för iden)





köpte ju lövbiff när vi var och handlade sist
passar på att fixa lite rulader oxå 
när jag i alla fall håller på
(en variant på Morbergs recept)


stekas på hög värme runt om


så där nu får dom puttra tills dom är klara


snälla tomten jag behöver en ny
springform

ser att jag inte tagit fram apelsinen
(Maud Onnermarks recept från 
Go Kväll)


lite pilligt är det 
men bra blir det



degen blev inte så smulig som den borde
smöret var för varmt
men det blev ändå



så där jag då får man landa i fåtöljen


kan säga att det går att äta 
men helt onödig
Tänk dej stoppa ett chips i munnen 
och det smakar kola
helt fel


koka ner skyn och gjort en god gräddsås


ibland lyckas man riktigt ordentligt


 och den här blev ju TOPPEN
den oxå 


duscha o på med pyjamasen tidigt


först sockerbagarna
sen ett program om katter på TV


en så rolig bok
utspelas i dec
ett kapitel en dag







 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Tänk vad duktiga vi är i köket när vi får tips av proffsen👍😘Rullader har jag inte gjort på massor av år,tack för tipset👍🤗