mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 2 december 2020

garnlådorna minskar i antal...❤🧶❤🧶


Lennart for med ett lass garn
till stadsmissionen


jag fixade gomacka till när vi ska till tvättstugan
hästkött o pepparrot 
på mjukkaka från Tärnaby 


nästa leverans garn
det är till mitt gamla jobb i Tillberga
Bettan kunde komma kl 11 och hämta
men då hade vi ju åkt till Tvättstugan
ställer det här så är det bara att hämta
när  hon kommer


och utanför tvättstugan hade vi fått 
STÖRRE parkering och ASFALT
de tackar vi för


så snurrar maskinerna 
och vi myser i vårt hörn


två timmar senare 
4 stora maskiner tvättade och klara


fniss fniss
någon har ställt alla böcker i färgordning
i tvättstugans bibliotek



då vi hade tiden 11-13
är det hög tid att fixa lunch
när vi kommer upp igen
pasta o köttfärssås 
(den tog jag upp ur frysen innan vi gick ner)
förgylld med lite parmesan
den ligger så fint i blommiga paketet 


15 minuter senare är lunchen klar


så är nästa garnleverns på G
en kvinna från TGVS
de garnet ska stickas och skickas
 till barn i Kazakstan 



köttgryta även den en låda från frysen
förstärkt med lite mer potatis bara


men fot "spökar"
vi är liksom inte riktigt sams 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ibland blir man lite osams med en del kroppsdelar och får jobba på att bli eniga igen😘kram