mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 19 december 2020

nått ska en ju hitta på....


vad sägs om "jitterbugg" 
med pepparkaka o mandelmassa


kavla både degarna tunt 
och lägg på varandra
gör en rulle där pepparkakan är ytterst
kläm till så rullen blir fast


skär kakor och lägg på plåten
170°
i 6-8 minuter
eller tills kakan ser klar ut


si så här t.ex


vill man kan man bre nutella på botten 
och lägga samman två och två
MEN de ska inte jag göra


har så svidig tunga så det får bli gröt till lunch


en tur till tvättstugan
och denna underbara  olvonbuske blommade


ja det är en vinterblommande buske
men inte i december utan mer 
feb mars


jag chansade att det skulle finnas en tid i "stugan"
behövde bara en maskin till att tova tofflorna 
och det fanns minsann 8 maskiner lediga



så där då var dom tovade
nu ska dom torka ordentligt och sen ruggas
blir en bra julklapp till någon


att ta tillvara är inte så illa


och tänk de gick riktigt bra att äta 
så gott med mat med lite smak
även om jag fick avstå den inlagda gurkan


har haft detta i munnen flera gånger under dagen
TROR de hjälper 





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Någon får väldigt fina vantar👏Kakorna såg livsfarligt goda ut,man vet aldrig vad som händer om jag får tråkigt😘😘😘