mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 27 december 2020

en Annan dag

 


ja ja de varade inte så läge 
utan blev GRÅTT igen
men men ser ändå Mälaren där borta


vi kom på att julmat är överskattat


viste inte vad jag skulle sätta händerna på
letade efter mönster på en tok/tomteluva
tänkte göra en grårandig
men så kom mönstret 
OMTANKE fram ur gömmorna
så då gör jag en sån mössa 
till någon gäst på något soppkök
(vi har ju inte öppet själva 
men som  tur är finns det andra som har öppet)


Pling på dörren och där står Thyra o pappa Niklas
med en fin julklapp till
Gammelfarmor o Gammelfarfar
lilla Emil var snorig så han fick inte följa med
Jag blir så trött på Corona
men vi fick hälsa på avstånd i alla fall

  1000 TACK 
FÖR DEN FINA PRESENTEN


nu får det bli pizza
har ju libabröd kvar


blev rätt mycket mat


ett galet nystan som är taget utifrån
jag gillar det INTE
men Lennart fixade till det
visserligen rullar inte nystanet runt på pinnen
och garnet "flyter" inte
MEN det far inte runt på golvet 
och blir ett stort trassel i alla fall


då jag fortfarande har lite ont i munnen
så är små bitar bäst 


då var kanten klar och dubbelvikt
alla maskor är upplockade
och jag kan börja med kullen i morogn


ja just så är det 
och i morgon söndag blir det att koka ärtsoppa
till Citykyrkans soppkök 


2 kg ärtor i blöt 






1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Underbart att något soppkök har öppet i alla fall👍Och ändå underbarare är besök av nära och kära❤️