mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 11 december 2020

godisfabriken



400 g osaltade cashewnötter
3 msk honung
2 tsk kanel
1 tsk kryddnejlika
1 tsk mald ingefära
1 tsk salt
ev chilli 

Sätt ugnen på 150° 
blanda alla ingredienser i en plastpåse 
blanda så att kryddor, honung och nötter blandas ordentligt 



Häll ut nötterna på plåt med bakplåtspapper


 Rosta i ugnen tills nätterna har fin färg 
och ytan börjar bli karamelliserad  . 
ca 15-20 min 
Ta ut ur ugnen,
låt svalna servera till glöggen

DE ÄR SÅ GOTT
nästan för gott


så var det dags för Ernst julgodis


det skulle oxå in i ugnen
den behöver vi inte göra igen
inte oätlig men onödig 


vi gjorde en variant

Rocky är däremot gott i överkant


och så kom vi på att knäcken 
skulle få komma i en burk


det är ju torsdag i dag 


och så fick jag paket 
helt underbart


på kvällen kom Kjell o Gunilla
på avsmakning


och Lennart fick ett så fint kort


och fina blommor



mjuk lycka 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Sån tur att jag inte tål nötter,det ser förföriskt gott ut.Pussa Lennart jättemycket från mig😍Kram