mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 3 december 2020

vi fortsätter med GARN


Lennart levererade till
Tanterna på Gideonsbergs kyrkan


har väll aldrig ätit köttgryta o pasta
men nu har jag det
riktigt bra blev det
Hade ju kvar en skvätt från gårdagen
var mest sås men passade bra ändå 
förstärkt med "kechup"


det var en kvinna som hörde av sej 

"min dotter har varit sjuk i 3 år 
är nu på väg tillbaka till "livet"
stickar för att få dagarna att gå
Är det möjlig att hon kan få lite garn?"

jo då det var möjligt

Den unga kvinnan kom
och jag tyckte jag kände igen henne
Funderade länge länge
gick tillbaka till meddelandet 
som mamman skrivit 
kollade lite mer noga va hon hette
MEN va tusan det var ju en kompis 
till Annaeva när vi bodde på Hökåsen
så den unga kvinnan som kom för att hämta garn
var dotter till Annaevas kompis
och hon var så lika sin mamma som barn
att jag trodde jag kände igen henne
40 års minne märkligt 


Nu är det sista garnet "bärgat"


någon som kan tala om vad detta är 
spolat på koner


korv o mos
jag kan inte äta skin på korven
därav dom "nakna" korvbitarna


i morgon blir det fäst

 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Du äter korv precis som mig,tur att vi inte behöver sitta i barnstol också😂😂😂Tror att du ska till tandläkaren idag så jag säger lycka till🍀✊️