mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 18 december 2020

stickar slut på det gråa garnet... och lite gnäll


välkommen in i dimman 
tänk när jag gick upp var det inte dimma
och så 1 timme senare är världen borta


frukost
nej inte riktigt 
åt en mjuk smörgås utan kanter 
det här är påtår o efterrätt
kan säga att jag har ont i munnen 



baconet sved i munnen men var gott
lingon var inte att tänka på

 så nöjd
nu ska jag skriva rent mönstret bara
väntar med spänning på knappar 
och ett kantband till framkanten 
kantbandet bara för att de är snyggt


pimpade fiskbullar
lent i munnen


hade ju lite grått garn kvar
räckte dock inte till hela sockor
så jag hoppas det gröna garnet 
tovar sej lika eller i alla fall nästan lika 


ja ja vet man ska inte lipa åt folk
men nu är det så att jag har ont på tungan
efter gårdagens bravader
den är som lite känslig även i vanliga fall
och nu fick den utstå 3 timmar i "torka" + 
att nya låtsaständerna är vassa

och allt SVIDER i munnen
t.o.m banan är omöjligt att äta



tandköttet är oxå rejält tilltufsat
så jag har nu köpt EXTRA mjuk tandborste
fick borsta försiktigt utan tandkräm
för den svider jag höll på att tappa andan 



















i år kommer jag INTE att göra apelsin med nejlikor
får lukta hur gott de vill













 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Hoppar också apelinerna i år,känns inte rätt🙈Munnen är så känslig och all syra svider,tur att det finns kaffe☕️Kram och hoppas att det snart släpper✊️Jag sköljde runt med alvedonbrus innan jag åt/🤗