mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 23 december 2020

Dan före Dan före Dopparedan


Vi var ända ute på vägen 
när jag kom på 
PLUTTEN
den man öppnar tvättstugan med
bara att vända
och Lennart for upp och hämtade den


fyra maskiner laddade
nu är det bara att ta det lugnt 
tills det plingar


tänkte säga att vi var ensamma i tvättstugan
men då ljuger jag
en av de största eller längsta spindlar 
jag set säkert 10cm
var oxå där
Större dallerspindel tror jag
 


lite svårt att välja tvättid i januari
men det blev den 8 och den 29
var bara en som hunnit före


tur vi har torktumlare
för i dag har vi tvättat kuddarna


mat är ju alltid gott


fixat två julklappar
till tandläkaren och sköterskan
Har väll aldrig i hela mitt liv kunnat tänka
julklapp till dessa personer
men i år blir det
jag ska ju dit i morgon 



saffranspannkaka


varför heter de så 
de är ju risgrynspudding med saffran
ja ja nu ska den in i ugnen en timme eller nått


och så fick vi kort med underbart besök
bästa Pärzon kom med en julklapp
fast vi sagt att det inte skulle vara nån
gulle killen vår



gott i överkant eller nått i den stilen
blev helt perfekt
och det var mycket smak på saffranet


Du lilla gran så grön och fin
du doftar gott av terpentin 
vist var de så han sjöng
Evert Taube


våran gran har en märklig fot

Lennart har sågat av en vanlig sån grön med röda ben
så att det inte finns någon botten i den
så granen kan titta ut i botten liksom
Julgransfoten är nu bara ett stöd till granen
  och vi kan hälla vatten i den stora vita lådan
MYCKET vatten 
och granen kan dricka hur mycket den vill



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Jag gillar granens badbalja,förstår att den trivs.Saffranspannkaka är ju ett märkligt namn men gott är det👍Kram