mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 14 december 2020

Lucia



min Lucia har inte ljus i sin krona
men hon har ljus
fick den av mamma någon gång i början på 60 talet
  MY har gjort den 
vem det nu är?


och så bänkar vi oss framför TV
som 90% av svenska folket
i år var det från Jukkasjärvi
det BÄSTA lucia som TV sänt 
 


Annaeva kom med present till Far


tänk att ha henne så nära
och ändå inte få 
KRAMAS
de gör 
ONT


så var det dax för lite lunch

*Julsk*nka på gula ärtor och egengjord kryddblandning 
*Veggobullar på sojafärs, soltorkad tomat och quinoa 
*Janssons frestelse på ekologisk potatis, havregrädde och kapris 
*Rödbetssallad med äpple 
*Skärgårds auberginesill *
köp på Veggoköket
+
julskinka o julköttbullar o lite grönt


Julsk*nka  var INTE god
tur jag hade en Grisskinka också
men den kan ju inte Annaeva smaka .....
men den var god
och varför kalla en potatis o kaprisgratäng för Jansson?
för de var det inte ⁉
men bullarna, rödbetssalladen och skärgårds aubergin var god


Alla blev mätta
och Annaeva får med lite mat  hem


fick paket av bästa Heleena
när hon kom och hämtade garn
till "sina tanter"
hoppas hon kommer igen och hämtar mer
vi får se hur det går


till kvällen blir det allt en 
RIKTIG Jansson



varmt och skönt i knät
när man stickar med ullgarn








 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

En Janson är en Janson och den andra varianten kan skaffa sig ett eget namn😀Jag gör Janson varje år till dom som äter sådant,får alltid godkänt vilket är skoj eftersom jag inte äter den.Jag brukar göra egen men med rökt skinka och svartpeppar,får väl kalla den för Blomqvist😂🤗