mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 21 december 2020

Ett stall och en stjärna??? Nej en måne


Vilket lur
har åkt förbi den här busken och trott det var en ginst som blommade
var ju bara GULA LÖV


Lennart tog sej en promenad innan lunch
det var slipprigt i "skogen"


själv är jag hemma och fixar till lite lunch
en skvätt köttfärssås
en klick mos från i går 'och ett ägg


med lite riven ost på toppen


blev ju toppen skulle man lugnt kunna säga
bra mat för en "trött o sliten" mun som min


om man inte vet vad man ska handarbeta med
kan man ju alltid göra en grytlapp


Ett stall och en stjärna
nej det är visserligen ett stall
men det är månen 
Var och lämnade julkassen till Barnbarnsbarnen
i Önsta Lunby 


men alltså kan det här bli nått


ser ju inte trevligt ut


men när dom ligger på plåten ser de bättre ut
så goda 


ni mins jag fick en massa garn
och det fanns oxå UFON med där 
här är det en sjal där det finns både garn o nålar
så den kan jag göra klar
perfekt TV stickning
4 r 4a
bara att köra på 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Är ju så usel på att handarbeta men sådana grytlappar är så fina👍🤗