mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 4 december 2020

så var det nytt på stickorna ...


3 dec 1997 kom han 
vår älskade Niklas
så med andra ord fyller han år idag
då var vi inte hemma utan i Thailand
så pappa Pärzon gick till pastorsexp och 
sände ett FAX till hotellet där vi bodde
tiderna har förändrats 


tiden går 
och de här var i somras
när Niklas kom och hälsade på 
i Stugan

ÄLSKADE UNGE 


kl 10 var det dax att leverera till
syföreningen på SPARVEN


passade på att 
handla lite då de är morgon och tomt i butiken
det var lite tomt i magen oxå
så en macka för en femma satt fint


de här kan väll Tegnell inte ha nått emot?


så kom kvinnan som sänder 
garn och stickor till
Syrien
hon gör paket med lite garn och passande stickor
så får kvinnorna i Syrien nått att sätta händerna på
tycker det låter som en mycket god idé 



en ½ kasse med stickor och lite annat smått och gott
fick oxå byta ägare

 Tomaskyrkans diakonigrupp kom och hämtade
dom sista SEX kartongerna
 nu är det mesta borta 
vi har i alla fall inget kvar i vardagsrummet



lekte jag frisör
Lennart blev av med sina "lockar"


Sylta o rödbetor är underbart gott


min bästa Dr Åsa från DBI
(en ortoped på stan
som är knuten till landstinget)
ringde och vi pratade om mina fötter
som var bra i 14 dagar efter kortisonet
men nu är lika eländiga igen
så det blir operation i januari
det extra benutskotten ska mejslas bort
och inflammationen rensas
det känns så himla bra 


nu ska jag lägga in lite senapsfrön
men först ska dom koka 45 min
i lättsaltat vatten


Torsdag är det ju i dag


fick  rabarber av grannen
tidigare i veckan 
så de får bli vår special
pannkaka med rabarberkräm


kokat en 1-2-3 lag och hällt över senapsfröna
så var de klart 
eller de ska ju kallna förstås
sen är det bara att strö på lite frön
där men tycker de passar


börjat på en väst 
ser lovande ut



 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Spännande med fröna ocj jättegrattis till operationstid,håller tummarna för att det går lätt som en plätt🤗