mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 25 december 2020

Julafton hela dagen


dagen smyger igång
med ett SENDRAG som hette duga
men vaknade gjorde jag 




traditionen bjuder att jag 
"jular" på grannarnas dörrar
så även i år


var bjudna på lunch i 
nya huset i Sörstafors





coronaavstånd 




vissa julklappar får hjärtat att slå lite extra


hemma blev det TV med Lars Lerin
så lung och sansad


julmat från
Västerås Officersmäss


och godis från Sörstafors 


vacker kväll

med alla gamla känndisar på TV
Kalle Anka
Kan du vissla Johanna
Karl-Bertil Jonnson
Sune o Sune
och så 
Fam Svensson på det
ja jag säger då det 
riktigt tokigt

jo just ja en fin Julbön från Åmål oxå 
där dom sjön den här fina sången

I DET LILLA
1. I det lilla bor det stora,
i det mörka göms ett ljus.
I det svaga finns en styrka,
i det tysta hörs ett ljud.
Refr:
Så tänker nog Gud
i alla fall
och föds som ett litet barn
i ett stall
2. Det som verkar smått och futtigt,
det som möts av hån och skratt,
det som ingen tror är viktigt,
kanske bär en hemlig skatt
3. Så förakta aldrig det som
verkar vara svagt och sprött.
I det lilla kan du finna
hur du livet själv har mött

letade texten men hittade den inte
då fick jag hjälp av
kantor Daniel i Tärnaby
Tusen tack


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Önskar er god fortsättning🤶🏻