mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 22 december 2020

Älgpluttar ...

man blir först lite orolig
när stora stegbilen kommer


men dom bara kollar läget liksom
övar på att komma upp till vån 10
och det är jag innerligt tacksam att dom gör



på väg ut att lämna en liten julgåva
som tack för sponsring till 
soppköket

så det blir en sväng till 
Björklunds kafferosteri
och lämna en burk kvittenmarmelad
vi är så tacksamma för allt kaffe vi får
våra gäster blev riktigt bortskämda




en del har fel på ögonmåttet helt klart

Han ställde sej alldeles nära,
kunde nästan känna hans andedräkt i nacken
Jag vände mej om och frågade
BOR Vi tillsammans ?
Han tittade konstigt på mej och sa
Nej så klart vi inte gör...
då så jag BACKA DÅ....

på Coop vid Röda torget i Västerås




det tar sej i våran hiss
GOD JUL 


köpte billig risgrynsgröt 
brukar inte köpa sån "korv"
men i dag var jag lat
det var nog den godaste gröt jag ätit
eller så var jag hungrig
ja gott var det


fick även tag i det här brödmixet
får se vad de blir


45 min under bakduk


en bakduk som mamma gjort på terapin
hemma på Parkgården
ja de var ett tag sen nu 


tycket degen är hård ⁉


bakade ut dom för tunt tror jag 
men men ljumna var dom ändå goda
Nu går jag ner till grannen och bjuder 
några kakor till kvällsfikat


Älgfärs.....


älgpluttar


stekta i ugnen
de är så himla praktiskt


så GODA 
och i dag kunde jag äta lite lingon 
utan att det sved alltför mycket i munnen



Felldins goda köttbullar
Tack Rälg Göran för receptet 
kommer att bli fler pluttar
eller biffar 

 


fick ett så trevligt julkort från 
SPF Snöflingan
var dock ingen vinst
men lite spänning
blev det ändå
GOD JUL

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Det är konstigt med den färdiga risgröten,dumpar som en tok men när jag gör saffranspannkaka av samma gröt går det jättebra🙄