mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 17 december 2020

Ett stort steg närmare ....


Tillsammans ska vi klara det  här
ja de hoppas jag verkligen
nu sätts min tillit till Gud på prov
foto Antti Kurhonen 
i biskop Mikaels fönster




kl 8 ringde dom från Smile (tandläkaren)
och undrade om jag kunde komma kl 9



och det är klart jag kunde



Nya avtryck efter att ha slipat ner tänderna
i underkäken


och ett avtryck på bettet i en vaxkaka





så var det dax att ta en avgjutning i överkäken
när dom tänderna oxå var nerslipade
MEN då stelnade inte den blå massan
så Tandläkaren fick göra om hela proceduren
men först måste han få bort den blå massan jag hade i munnen
fick tvätta varje tand för sej 
och det satt fast som tusan
och jag var på väg att bli en SMURF helt tydligen


fick sätta på mej munskyddet när jag var klar
och trippa ut till toa och tvätta mej
innan jag kunde visa mej bland folk
tvål o hett vatten gjorde susen


ja så har jag fått 
låtsaständer så länge 
den 23 dec kommer dom nya 
hoppas jag
9 kom jag och 12.10 var jag klar
nästa gång är det bara 1½ timme

ni förstår nu är det nära 
ett nytt leende 


snällmat blir det


låtsaständerna klarar inte hårt o segt
och jag är dessutom 
RÄTT ÖM i munnen
så senap eller pepparrot var uteslutet 





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Jag är full av beundran,för ett år sedan hade du inte ens vågat gå dit👏Det ÄR en jobbig resa men när det till slut är klart och du är utfattig så blir allt jättebra✊️🍀Håll ut🤗