mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 10 mars 2021

Att göra sin plikt som medborgare

 


dom har tur dom
*fniss fniss*


vi får köra med handsprit


en sväng till DBI och bästa Kathuna
hon konstaterade att NEJ de är inte klart


du får hålla dej lugne en vecka till
 så ses vi på måndag igen


hade tid kl 10.30
var klar 10.25
alltid något
MEN EN VECKA TILL
ja de är ju inte mycket att göra åt 


så var det dax att förtidsrösta
vi tänkte att det inte skulle vara så trångt
i vallokalen
och vi hade rätt



så har jag röstat


sen blev det en tur ut till 
Hannah och hämta Lennarts klädpåse
han glömt och en kopp kaffe på avstånd
Tänk att dom fick tag i ett så bra hus
och med "sjötomt"


Lennart fixade köttkorv o solmos


på kvällen blev det "låda"
men potatisen var som den brukar i fryst låda


jag åt rester av lasagnen
så nu tror jag inte jag har några rester i kylen


51-52-53-54
så var alla röd klara


nu ska dom blockas så det blir lätt 
att virka samman dom


då är det vita som ska till
49 st och ca 1 timme per ruta
jag får inte vara för ihärdig
handlederna måste hänga med


 så är det de där med IPA 
en för utvärtes och en för invärtes bruk
  man får inte ta fel







1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Långdraget med fossingen,antar att du väntar ett tag med den andra foten för du måste ju få röra dig lite✊️Idag har jag skottat snö igen"muttrar",vill ha riktig vår nu✊️🍀🤗