mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 15 mars 2021

🌶🌶🌶🌶OJ va chilli det blev 🌶🌶🌶🌶


morgon hemm hos oss
Gudstjänst från älskade Tärna församling
med Allan som predikant



en köttfärssås som får stå här och gotta sej
i 2-3 timmar


fniss fniss
🌶🌶🌶🌶OJ va chilli det blev 🌶🌶🌶🌶
men med grädde ordnade de upp sej


såsen blev jättegod till slut
lite "fräs" men ändå perfect
toppad med västerbottenost
de är ju ändå söndag 

Döden väntar på Värdshuset
lyssnar jag på just nu

ÄLSKAR dessa böcker om 
Aroshamn (= Västerås)


och så läser jag Öster o Heden 
men i den är det 
för MÅNGA personer
har lite svårt att 
hålla kollen


rulader smörslungade morötter
och cafe de Paris

och det har varit skidor o handboll
på våran TV i dag
och Farmen o spårlöst som avslutning


de här är märkligt
det röda garnet där räckte två nystan till
20 rutor så när som på en sida på 30 maskor (en sida)
2 nystan vitt räckte till 19 rutor 
och den där lilla snutten garn som ligger där
MÄRKLIGT de är ju samma sorts garn



 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Gillar när det är lite hetta i maten men lagom är bäst👍Garnmysteriet låter jag någon annan lösa/kram

Unknown sa...

Kul att få se en bild på Allan.
Saknar er mycket i Yttervik och på byn.