mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 20 mars 2021

filten blir stor....



morgonen började i tvättstugan
vi hade inte mycket men det blev ändå
fyra maskiner
9-11 men redan 10.30  var vi hemma


stuvade makaroner o köttbullar
när mannen får välja


och till kvällen
uppstekt pannkaka o ärtsoppa
var väll mer mat för en torsdag än fredag
men mätta blev vi 
och gott var det



Annaeva kommer att få en STOR filt helt klart
blir mysig i soffhörnet
den blir 9 rutor bred och 12 rutor lång....
3 rutor är 45cm fniss fniss
135x180 

MEN jag måste köpa mer garn
har inte så det räcker till att sy samman rutorna
tänkte först virka ihop dom 
men jag ändrade mej
jag syr


det var någon som la upp bild på 
varma mackor i matgruppen på FB
så sugen jag blev
och vilken tur 
vi  hade några "rostebröd" i frysen
GILLAR VARMA MACKOR 


i kväll ska jag inviga min nya madrass.....


1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Varma mackor är mums och filten blir mysig i soffhörnet👏