mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 19 mars 2021

liten ljusning



får vänta en stund.... vill inte stå i kön liksom


GLÖMDE munskyddet hemma
men jag träffade min sköterska
och hon fixade ett fort och kvikt


så in till Dr Åsa
hålet är kvar... 
ja ja men det ser inte infekterat ut i alla fal

ny tid för nästa op beställd
den blir i april
och röntgen på höger höft
de har man ingen aning om
och den operationen kan dom inte göra på DBI
då dom bara har dagkirurgi där 
synd tycket jag för dom är så himla trevliga


ny tid för koll nästa torsdag
nu får jag i alla fall börja ta promenader
ja inte gå runt jorden på en gång
fniss fniss


hem och äta en egen macka
så himla länge sen jag bakade
just den limpan


och så akuttrött
ja de händer titt som tätt
all ork bara försvinner
kroppen stänger av
och hjärnan får kortslutning


tror det heter Luffsa
riven potatis lök o morot
blandat med typ pannkakssmet


Lennart blev lite nostalgisk




skivan  är från 1962


gott men det hade varit godare om det inte varit 
mjölig potatis med fast hade de fått lite mera
stuns 


Arvinge okänd
ett program i min smak


och så var det de där med vaccinet
nu säger dom att det är OK
då kör vi på det





1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Du är tuff som vågar/orkar göra nästa operation trots krångel,nu hoppas jag att det går på räls och att du blir smärtfri i dina fötter✊️Skiter i biverkningar,ge mig bara vaccin NU😘Kram