mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 27 mars 2021

ett kärt "möte" på TV i kväll


nu ska de bli nått
typ kalops är tanken


får stå här i några timmar
älskar att laga mat i ugnen


så var då filen ihopsatt
och kanten ska virkas
undrar ....... ingen spetskant de är ju en flagga
får nog bli en enkel med bara fm 
ja så får det bli


hade lite änglahår (pressad potatis) och några kokta potatisar
fick bli ett mos med finriven morot o purjolök
passande till prinskorv


jag planterar mej här en stund
men det BLÅSER från "fel" håll
så jag blev inte långvarig



Lennart var på "fågeljakt"


timmarna har gått i ugnen
och jag fixar till såsen
ja kalops blev det inte
FATTAR inte vad de är som FATTAS
får krydda lite till


ja men då så
nu är Annaeva o Olas filt/flagga klar


3,5 km garn har det gått åt


ja ja måste ju ha nått på nålen


kvällens höjdpunkt
Maxida på GoKväll


där hon hade
áddjá /Morfar Johan
som första/huvudgäst
fina älskade Johan som har satt såna spår 
även i mej
Tänk att få möta Johan ingen
ett riktigt kärt möte
tack Maxida


det blev gott MEN inte kalopps
utan köttgryta
märkligt





känns hon igen??

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Såg programmet,intressant kvinna👍Riktigt trevligt att se och få lite inblick i samiska livet,vet alldeles för lite och förstår inte varför dom inte kan accepteras av alla,vad har dom gjort?Dessutom så fint med jojken,gillade även att det finns plats för en gud till,helt rätt inställning enligt mig👍