mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 29 mars 2021

Ny tid...




så  har vi bytt tid igen då... jag lider inte av det
men jag vet många som är förtvivlade


inte nog med att vi har "ny" tid
det är Palmsöndag och stilla veckan börjar



tittade på en fin dokumentär om 
Bergslagen på förmidagen
och stickade några varv på tröjan
i morgon blir det att maska av för ärmhålen


lite mat är alltid gott 
så även i dag


jag är så trött just nu
ett miniskov får vi hoppas
men tur jag inte jobbar
utan kan lägga mej 


när jag vaknade REGNADE det
de är väll bra för nått förstår jag
men jag blir ju inte piggare av regnet


vad passar bättre att göra i detta väder
än att baka lite limpa


bästa hälsolimpan
där jag fått receptet
av min vän Bitte från Kalix


i dag hade jag dock lite skralt med mjölsorter
fick bli det de blev
men så är det ju med detta recept



så där nu får dom bo i bakduk tills i morgon
ingen limpa man äter nybakad


har den här liggande i lådan
undrar hur gammal den är
BRA är det dock fortfarande



kvällens mat
en bondomelett


fast de heter de väll inte numera
nu är det väll frittata eller tortilla



så då var Natalis My nästan klar
får fixa till ögon o mun i morgon



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hoppas att du piggnar på dig snabbt så det bara är ett mini✊️Tror vi behöver sol och värme nu,jag behöver mina barn och du behöver Yttervik,vi håller tummarna för en bättre tid snart✊️🤗