mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 2 mars 2021

blev inte godkänd....


månsken på morgonen
så fint 
och 1 MARS är det
vårmånad eller nått


då var det äntligen dax att ta bort stygnen


jag tycker de ser bra ut

MEN de var det inte


sköterskan kilade över till doktor Åsa
för konsultation 


det är inte RIKTIGT läkt än
nu blir det TEJP i massor
och åter på torsdag


jag har problem
glasögon
hörapparat
lite hår
och så
MUNSKYDD på det
och allt ska få plats bakom öronen


jag skulle behöva ha trollöron

får nog knyta fast ett gummiband i banden
och ha bakom huvudet
NÅTT MÅSTE GÖRAS
helt klart


Lennart är och jobbar och jag äter lite
sallad från igår


men hur tänkte grannen nu?
vi har tre containrar 
tidningar
pappersförpackning
plast
Men INGEN för sängar o madrasser
var jag vet 


fixade en lasagne till kvällen
den blev JÄTTESTOR 
så nu blir det lådor



det var ju inte så här jag hade tänkt kvällen
men nu är det så
STYGNEN är visserligen borta
 och de är ju skönt
dom sticks inte längre
ja ja det är snart torsdag 


 

Inga kommentarer: