mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 18 mars 2021

när man inte läser ordentligt ⁉


väntar på att kl ska bli strax före 10 
så jag kan ta Carl-Oskar och gå till bibblan
tavlan har jag fått av en granne o vän
bästa Kristian Hedlund 
Kricke kallad 


men vad är det för blått i rabatten
inte blåsippa men den färgen


har ju vitsippeblad
Någon som vet?


tycker den här skylten är lite rolig
stänger 30 minuter innan stängning

MEN VA TUSAN 
när jag kommer till bibblan 10.05 är det stängt
dom öppnar ju 10 
ELLER INTE 
de är onsdag i dag
och då öppnar dom 12
trodde i min enfald att det var 10 alla dagar


men det finns så fina blommor att se när man är ute


så boken jag skulle hämta får stå i hyllan till i morgon




men ser hur jag letade torkad frukt inne på affären
fram och åter 
men till slut hittade jag det jag skulle ha


väl hemma så deklarerade jag
tog inte 5 min ens


har man varit duktig får man kaffe
och har man inte varit duktig behöver man kaffe
och är man bara lite kaffesugen tar man sej lite kaffe
och skiner solen på balkongen 
är det ju perfekt med lite kaffe


i dag kl 12 fick västeråsarna 
ett stort hjärta på himlen


ett hjärta som säger 
RÖSTA på  söndag
om du inte redan gjort det

och rösta NEJ
vi vill inte lägga ner flygplatsen
vi behöver den



stal den här fotot från nätet
tyckte de var så fint


när Lennart kom hem från Pärzon o verkstan
hade han varit förbi vid Jysk och köpt en 
ny bäddmadras till mej



nu ska den ligga så här och "lufta" sej
i några dagar innan jag får lägga den i min säng


när jag irrade efter aprikoser o katrinplommon
hittade jag kycklingbullar med kort datum
SÅ HIMLA GODA


länge sen jag bakade men nu blir det



en limpa fylld med massa gosaker
aprikoser valnötter lingon









 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Du fick ju en extra promenad du som bara skulle vila foten🤫Blomman är gullig men jag vet inte vad den heter men jag vet att kaffe behövs vid alla tillfällen☕️☕️☕️🤗