mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 13 mars 2021

Munskydd på

 


vi har ju ett nät på balkongen 
så inte duvorna ska komma in
blåmesar o talgoxar hopper igenom nätet
och i dag var det så fina vattendroppar
och jag lyckade faktiskt fånga dom
på bild 


inget vidare väder + grader
kommer att bli slaskigt


men det är bara att sätta på munskyddet


för jag ska till kemlab och lämna nytt
blodprov.... få se hur det slutar


då  jag tog en dropp in 
Vet man inte hur länge man får vänta
tur jag har att göra under tiden
Olas bok är bra
tycker du ska läsa den❗❗❗



efter mycket letande och värmande
ETT stick och nästan ett fullt rör med blod
killen fick lov att gå och fråga om det räckte
och de skulle räcka TUR 
blev bara en liten knöl och en svag blåning på handen
snyggt jobbat


när man är jättehungrig och äter på en barntallrik
jag tog resterna av korvsoppan som nu blev till gryta
Lennart fick blodpudding


ja men på med munskyddet igen då


nu var det hörselenheten som gällde
skulle kolla hur jag tyckte med hörapparaterna
och det blev som jag ville
 skruva upp ljudet på vänster
sen frågade jag om det skrapande ljudet
som kommer ibland
låter som när man inte har radiostationen på rätt våglängd
hörapparaterna  är SLUT
måste fixa en nya 
blev dyrare att laga än två nya
(jag vågade inte fråga va det kostar, 
synd nog
får skriva på 1177 och fråga)
blir kallad för att prova ut nya
SUCK




framför dörren en liten snöhög


väl hemma igen blev det att ställa sej i köket


lite fredagsmys är tanken
och några till frysen


varför gör jag inte rullader oftare
kan man ju undra



så himla gott som det är


kvällens höjdpunkt och behållning
dokumentären om Nationalteatern



mina tulpaner en vecka gamla
tycker dom är vackra än 


kollade1177 och provsvaret hade kommit
fortfarande högt men lägre än sist ändå
men jag har ju inte ätet mina piller en sist
Nu får vi se va Peteer säger
han har ju inte läst det än
jag han först








1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Utgifter finns det gott om,öron och tänder men vi kan ju inte ta med oss pengarna dit vi går!Kram