mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 21 mars 2021

en dag att FIRA


ja vi börjar dag med fixa morgondagens soppa till
citykyrkans soppkök




att jobba samman är roligt
och har man värdens bästa
att jobba med blir det ju
ännu roligare
(vi bara förbereder skalar o hackar
så kokar vi på eftermiddagen)


vi for ut till Favoritgarn



och köpte två nystan så jag kan börja
sy samman filten
nästa vecka



så var det dax att FIRA
VÅRDAGJÄMNING
dag och natt är lika långa
våren är på G



det firar vi med att besöka
Västerås Officersmäss


mycket Corona-säkert ställe


flygande Jacob på deras vis
serverad med risotto




såg inte en ända mal .....


kaffe och tryffel grädde o mandarinklyfta
så gott alltihopa


som vanligt låda med hem
fniss fniss


hem och vila


för att sedan sätta på förklädet


så ska soppan koka


och jag sätter en deg
jag hade i en näve grynblandning oxå


rullar små bullar



då har morötterna o löken kokat sej mjuka
ja linserna oxå förstås
soppan är mixad 


vi smakar av... jo den blev godkänd


magiskt




kvällens TV 
Muren och Djurens lek


ja just ja sov ju på nya madrassen
så skönt


så jag är INGEN 
riktig prinsessa











 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Blev glad när jag såg ert besök på Officersmässen,du behöver input och god mat,sedan fick du gå hem och fortsätta kocka,vilken bra dag👍👏❤️