mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 8 mars 2021

Vasalopp, 5 mil, stavhopp


i dag är ingen vanlig dag 
i dag åker man vasaloppet
om än i modifierad variant
ett av världens största lopp
(normala år)


en dag då svenska folket äter frukost framför TV


och blir sittande framför TV


ända till lunch


fixade till en Jansson
de är så gott 
och i dag blev den så där perfekt


jag DRÖMDE så konstigt på middagen
tur Lennart väckte mej

Jag skulle fixa loppis på Församlingsgården
mitt gamla jobb 
det var släkten som skulle ha loppis
men jag vet i tusan 
jag var då inte släkt med någon i den drömmen
och det var MYCKET folk och MYCKET grejer
det fanns inte bord och plats till alla
och alla skulle dessutom ha mat 
och det fanns bara en liten stekpanna med mat

 jag skulle fixa allt
och ingen hjälpte mej

så  när Lennart väckte mej var jag 
SUPERSTESSAD
de satt i en lång stund
jag var genomblöt av svett 
fy tusan för såna drömmar



solen tänder eld på grannhusen
och ljusen strå snett i fönstret
de sistnämnda 
rätt irriterande
när man inte ser det förrän 
jag tagit kortet


stor dramatik 
VEM hade rätt?
VEM gjorde fel?
tänk att ta guld på 5 milen
och sen bli diskad
Kan inte vara kul


fick lite anjovis över när jag gjorde Jansson på fm
nu hamnade det i hamburgersmeten 
likaså lite dijonsenap...gotta 
(ja senapen blev förstås inte över från Jansson) 


och så var det friidrott
där Armand Duplantis 
 som hoppade 6,05
och det blev GULD såklart



man kan ju tro det är en pion
men se de är det inte utan en tulpan


och så var det förstås 
FARMEN


hade siktat på att det skulle bli 44:e rutan
 men det blev 43
inte  lätt att virka när det är spännande på  TV




och "ungarna" kom hem från Norr
landade i Lyckhem på kvällskvisten
skönt att det gick bra det är ju ändå en
rätt lång resa på vägarna 
tror de är runt 70 mil i alla fall
VÄLKOMNA HEM




1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Det blev en intensiv sportdag igår,blev ju alldeles trött😘Duktiga är dom men oj så jobbigt det måste vara att nöta mil efter mil,bra jobbat👍👏Nu är det vanlig vecka,inget vm och inget sportlov,nu kanske man kan få något gjort✊️Kram