mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 23 mars 2021

en trevlig måndag


började med en sväng ut tillsammans med CarlOskar
apoteket för att att köpa munskydd o magnesium
och bibblan för att hämta beställd bok


nu ska jag fixa lite med munskyddet


klipper av gummibandet i nedersta fästet
och knyter samman i nacken
då slipper jag ha det  så trångt bakom öronen 


uppstekt palt 
vilken höjdare


en liten snabb vila


för att sen åka ner och fixa naglarna


våran stolthet PUNKT
Gym o kafé finns och  min nageltjejen
finns på "taket"
lekland  finns inte kvar 


men själva gallerian
är numera en spökgalleria


när jag var klar hos Natalie skulle jag möta 
Lennart vid tjuren





tänk va dom kan 
här har dom byggt en faunatrappa
så fiskarna kan komma upp i ån
och MÅNGA fiskar är det tydligen
finns nån kamera så dom kan räkna







 Lennart hade varit ner och fotade änder



Rådhuset
som blev konstmuseum
och numera är en förskola


Brynolf bagare dom kan dom


när jag kom hem hade jag fått brev


våran fina pilgrimsfalk
det är så roligt att följa henne
ingen "bogrop" än i sanden


pastasås från en liten låda i frysen
lätt som en plätt att laga mat


har börjat sy samman rutorna nu
tidningen ligger där för att Annaeva skulle
se hur stor den blir
halva filten så när som på fem rutor
som ligger i köket på blockning



 


1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Låter som en mycket trevlig dag👍Idag satsar vi på en solhörna och en god kopp kaffe✊️🤗