mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 17 mars 2021

SUCK suck suckelisucksuck


undrar om himlen kan bli blåare?


den var så gullig den lilla fjädern med vattendroppar
men ni får tänka er....
blev inte så bra på kort som jag tänkt mej
SUCK



och min älskade MÖTESPLATS
vilket skämt
så sorgligt
det är covid som ställt till det
SUCK


tur ändå att biblioteket har öppet


den här lämnade jag tillbaka
GiLLADE den INTE
suck 
så mycket folk i boken
kunde inte hålla reda på alla


lånade den  här i stället
få se om den faller mej i smaken
har ju läst 
sommar vid Sommen 
och den gillade jag


lite lediga lägenheter på vår gård


tror att vissa redan är sålda
för dom håller på att jobba där
vid den större
Skatorna är flitiga


skulle  tro att duvan flyttar in 
och struntar i renovering


det är så roligt att dom lämnat lite natur på våran gård


vissa träd är riktiga "skogsträd"


så var dom tydligen klara med lekparken
blev ny kant och ny sand
och nått konstigt hårt grus runt om


trodde ju dom skulle fixa ALLT
men inte då
SUCK

blev ju en liten promenad i alla fall
till postlådan vid ICA


fick ju gå till postlådan o soptunnan
sa sköterskan...😘👩‍⚕️


men titta här 
blir en tur till bibblan i morgon också


men så hungrig jag var 
glömde fota.. suck
men jag han ändå ta en bild
innan det var helt rent på tallriken
brunabönor o knaperstekt fläsk



största SUCKEN ever


två för 30:-
lämnade en till Kjell o Gunilla
tycker om att överraska


hittade en burk sylta i kylskåpet
som jag hade glömt
de är gott


sitter här....


inte mycket till måne men vacker är den

Jag har nigit för nymånens skära.
Tre ting har jag önskat mig tyst.
och det andra är du
Det första är du
och det tredje är du, min kära.
Jag har nigit för nymånens skära
Men ingen får veta ett knyst.
tre gånger till jorden nu.
så niger jag tre gånger till,
Och om månen kan ge vad vi önska,
och krona jag bär,
när marken sig klär
och björkarna gunga av grönska
och lärkorna spela sin drill.
Det är långsamt att önska och önska.
O, vore min kära här !
Lyft nu upp honom, stormmoln, på vingen
han är varm som jag,
och tag honom, våg, på din rygg.
Han är ung som jag,
han är härlig och stark som ingen,
av natten, tills natt blir dag.
och säll skall jag sova och trygg
i hans armar en gång under vingen






 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Covid,trasig fot,dålig bok(orkade inte heller läsa ut den) inga roliga tider nu😢